Cele i kierunki rozwoju Schöck na lata 2021-2025

Iwona Górakowska-Szyszka, dyrektorka zarządzająca Schöck Polska, opowiedziała o kierunkach rozwoju firmy oraz o tym, jakie cele strategiczne przyjęto do realizacji w latach 2021-2025.

Cele i kierunki rozwoju Schöck na lata 2021-2025

Wywiad z Iwoną Górakowską-Szyszką o rozwoju Schöck w najbliższych latach

Firma Schöck zakończyła w kwietniu opracowywanie strategii na lata 2021-2025 – jakie kierunki wyznacza sobie na najbliższe lata?

Iwona Górakowska-Szyszka: Rzeczywiście w kwietniu tego roku zakończyliśmy pracę nad naszą 5-letnią strategią. Wyznaczyliśmy 3 główne kierunki strategiczne, którymi są innowacja, cyfryzacja oraz internacjonalizacja. Pod każdym z nich kryje się szereg pojedynczych inicjatyw, których skuteczna realizacja może zapewnić oczekiwany rozwój. Chcemy pozostać liderem w zakresie naszego podstawowego produktu przeznaczonego dla segmentu mieszkaniowego, jakim są łączniki do balkonów Schöck Isokorb®, ale równocześnie będziemy opracowywać inteligentne, zrównoważone rozwiązania, które odnoszą na rynku sukces, a przede wszystkim przekładają się na wyższy komfort życia, efektywniejszy proces budowlany oraz zwiększają przewagę konkurencyjną inwestorów.

Przyjęta strategia jest stosunkowo nowa, lecz zapewne oparta na utrwalonych przez lata filarach?

I.G.S.: Zgadza się. Niemniej kluczowe dla powodzenia realizacji strategii są wartości, które już prawie od 60 lat pozostają w firmie Schöck niezmienne. We wszystkich naszych działaniach za każdym razem na pierwszym miejscu są klienci i pracownicy. W naszej codziennej pracy stawiamy na zaufanie i otwartość, które zawsze powinny być podstawowym filarem w budowaniu organizacji.

W jaki sposób w strategię globalną wpisuje się działalność firmy na rynku polskim?

I.G.S.: W Polsce pracujemy nad ugruntowaniem naszej pozycji lidera rynkowego w sprzedaży produktu Schöck Isokorb® oraz naszych produktów do izolacji akustycznej Schöck Tronsole®. W ramach innowacji uzupełniliśmy nasz portfel produktów o Schöck Tronsole® typu P, która pozwala na sprawny montaż schodów z betonu architektonicznego. Prefabrykowany spocznik wykonywany jest tak, aby bezkolizyjnie umieścić go między wykonanymi już ścianami klatki schodowej. Bezpośrednio po montażu spocznik nie wymaga dodatkowych podpór i można go użytkować. To nie tylko optymalizacja procesu budowlanego, ale również możliwość rezygnacji z wykonania podłogi pływającej, co zmniejsza koszty budowy.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w obszarze prefabrykacji?

I.G.S.: Dla tego segmentu przeznaczony jest również Schöck Isolink® typu C – kotwa z włókna szklanego do produkcji ścian warstwowych. W prostocie budowy i sposobie montażu Schöck Isolink® zawarty jest jego innowacyjny charakter. Przyspieszenie procesu produkcji ścian prefabrykowanych typu sandwich i podwójny filigran to wymierny zysk dla zakładu prefabrykacji. Bardzo dobre właściwości termiczne Schöck Isolink® umożliwiają zmniejszenie grubości izolacji termicznej ścian, co zwiększa powierzchnię sprzedażną inwestycji.

Wspomniała Pani też o cyfryzacji. Jakie kroki podejmujecie?

I.G.S.: Koncentracja na cyfryzacji zaowocuje nowym programem do projektowania z wykorzystaniem naszych produktów oraz cyfrowy-mi rozwiązaniami usprawniającymi procesy obsługi klienta. Od przyszłego roku nasz Dział Sprzedaży będzie pracował ze wsparciem wdrażanego właśnie globalnie nowego rozwiązania CRM. Krótko mówiąc – rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój.

Mija prawie rok od objęcia przez Panią stanowiska Dyrektor Zarządzającej firmy Schöck Polska. Jakie wyzwania, które Pani napotkała w tej roli, okazały się największe?

I.G.S.: Nie będę pewnie oryginalna, jeśli powiem, że były to dynamicznie rosnące ceny surowców i wyzwania logistyczne związane z zapewnieniem terminowych do-staw dla naszych klientów. Sprostaliśmy im jako organizacja – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Duża w tym zasługa działów produkcji, zakupów i logistyki, które pracowały często dzień i noc, żeby zapewnić wystarczającą ilość materiału bądź transport. Posiadanie własnego zakładu produkcyjnego w Tychach zapewniło nam komfort pracy w tych wymagających okolicznościach.

Co w związku z tym rysuje się na horyzoncie?

I.G.S.: Mimo tak trudnej sytuacji w łańcuchu dostaw, dzięki świetnej pracy rynkowej naszych kierowników regionalnych, działu technicznego oraz obsługi klienta, zakończymy rok rekordowymi wynikami w zakresie wielkości sprzedaży naszych kluczowych produktów. Mam nadzieję, że również z perspektywy klientów stanęliśmy na wysokości zadania i umocniliśmy pozycję lidera rynkowego w zakresie oferowanego serwisu. Wyzwaniem, które pozostanie z nami na dłuższy czas, będzie konieczność kontrolowania i obserwacji odbudowania marży, szczególnie wrażliwej na wahania cen surowców.

Widać, że firma jest nastawiona na dynamiczny rozwój – jakie czynniki Pani zdaniem będą kluczowe dla realizacji tej wizji?

I.G.S.: Niewątpliwie ważnym filarem naszej działalności jest promowanie idei zrównoważonego budownictwa. Naszym długoterminowym celem jest przekonywanie inwestorów w Polsce, że zastosowanie energooszczędnych produktów przynosi zarówno korzyści po stronie inwestorów/deweloperów, jak i ich klientów. To jest ciągła organiczna praca naszych inżynierów produktu zarówno z deweloperami, jak i biurami projektowymi. Decydujący głos ma tu jednak inwestor i jeśli nie jest przekonany do nowych rozwiązań – naszą rolą jest ciągłe edukowanie. Dla przykładu w Polsce zastosowanie rozwiązań tradycyjnych nadal spotkamy na ok. 50% inwestycji, podczas gdy w Niemczech prawie wszystkie realizacje wykorzystują rozwiązania nowoczesne. Równie ważne są wartości firmy, a więc koncentracja na klientach oraz pracownikach. Naszym celem jest budowanie długoterminowych relacji z naszymi partnerami handlowymi. Wszyscy dobrze wiemy, że hossa nie trwa wiecznie, więc chcemy być z nimi na dobre i na złe, na czasy koniunktury, ale także dekoniunktury. Kolejnym warunkiem jest utrzymanie wysokiej kultury organizacyjnej nastawionej na otwartość, kreatywność i zaufanie. Dbamy również o pozytywną atmosferę pracy, stwarzanie możliwości odkrywania i pielęgnowania talentów pracowników oraz docenienie tych, którzy w szczególny sposób przyczyniają się do rozwoju naszej firmy.

źródło i zdjęcie: Schöck

Komentarze

FILMY PRZESŁANE PRZEZ FIRMĘ
FILMY OSTATNIO DODANE
PRODUKTY FIRMY
Schöck Sp. z o. o. Biuro handlowe Warszawa
Schöck Sp. z o. o. Biuro handlowe Warszawa
Schöck Sp. z o. o. Biuro handlowe Warszawa
Schöck Sp. z o. o. Biuro handlowe Warszawa
Schöck Sp. z o. o. Biuro handlowe Warszawa
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT